„When there is no more room in hell, dead print will walk the earth.“
Jeff Green, eine Ikone des Spiele-Journalismus, verlässt nach 17 Jahren die Bühne und wechselt wie viele andere zuvor, vom Kritiker zum Entwickler (The Sims – EA). Im Abschiedsbrief findet sich ein herlicher Absatz zum leidigen Thema Print vs. Web, aus der Sicht eines Machers:
With the coming of, and then the dominance of, the Web, though, things started changing pretty freaking rapidly for the magazines. And I’m not going to be an old curmudgeon about it all. Many, if not most of, the benefits of the Web are obvious and stunning and revolutionary for human communication and interaction and I’m right there with everyone else wondering how the heck we ever lived without it. I’m on the Web I don’t know how many hours a day. I’m addicted. And I’m killing print in my own way like everyone else, too: I stopped getting a daily newspaper because I was already getting all my news and information from the Web. So, I get it. And I like it I am not one of those people, on the other hand, who thinks that „print is dead.“ I still get the Sunday paper, because sprawling out on the couch, or outside in the yard, with the paper on a lazy Sunday morning/afternoon cannot be duplicated on a computer screen.
Seit Anfang des Jahres lese wieder sogar wieder zu diesem Thema was Gedrucktes (EDGE) und kann nur bestätigen. Premium-Print ist noch nicht am Ende. Im Gegenteil, es ist erfreulich mal wieder abseits des Bildschirms wirklich exklusive Gaming-Inhalte zu lesen.
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